Gimnazijos patirtis pristatyta tarptautinėje konferencijoje

  • Paskelbta: 2023-12-15
  • Kategorija: Renginiai

Gruodžio 14 dieną Vilniuje vyko Lietuvos įtraukties švietime centro organizuota tarptautinė mokslinė – praktinė konferencija „Skaitymo ir rašymo sutrikimų turintis mokinys. Suprask. Padėk. Tikėk“. Konferencijoje nuotoliniu ir kontaktiniu būdu dalyvavo apie 600 klausytojų ir lektorių. Po Švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėjo bendrojo (įtraukiojo) ugdymo klausimais Igno Gaižiūno, MRU Žmogaus ir visuomenės studijų fakulteto dekanės Odetos Merfeldaitės bei Lietuvos įtraukties švietime centro direktorės Sandros Valantijienės sveikinimo kalbų prasidėjo rimtas ir produktyvus darbas.

Pirmieji savo šalių patirtį kaip dirba ir ugdo specifinių mokymosi sutrikimų turinčius vaikus, kokie tyrimų rezultatai ir jų valstybių politika pristatė lektoriai iš užsienio Jenny Thomson (Jungtinė karalystė), Emma Hayiou-Thomas (Jungtinė karalystė) ir Thomas Mose (Danija). Kaip jaučiasi mokykloje mokinys, turintis specifinių mokymosi sutrikimų, patirtimi pasidalino mokinys Juozapas Blažinskas, vėliau konferencijoje, kaip siekdami kuo geresnės pagalbos mokiniui turi bendradarbiauti tėvai ir mokymo įstaigos, kalbėjo ir jo mama Asta Blažinskienė. VDU švietimo akademijos docentė Lina Miltenienė kalbėjo apie tai, ką galime ir turime padaryti, kad pagalba mokiniams būtų teikiama laiku, efektyviai. Tik tinkamai parengta ĮU (įtraukiojo ugdymo) politika, sąveikaudama su per laiką suformuota ĮU kultūra, sukurs deramą ĮU patirtį. Tema ar mokykla gali būti draugiška disleksijai kalbėjo „Dyslexia centras“ vadovė Jurgita Pocienė. Mokymosi sutrikimų grupės vadovė Rita Ilgūnė-Martinėlienė ir šios grupės specialioji pedagogė Inesa Ežerskytė Purenok pristatė Specifinių mokymosi sutrikimų (skaitymo, rašymo) turinčių mokinių ugdymo modelio įgyvendinimo patirtis Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose. Modelio įgyvendinimo patirtimi dalinosi Kauno Žaliakalnio progimnazijos direktorė Rūta Barkauskienė, pradinių klasių mokytoja Vilija Skystimaitė ir logopedė Diana Šukienė. Austrijos patirtį kaip atskleisti stipriąsias mokymosi galimybių puses pristatė dr. Florentine Paudel. Konferenciją nuotaikingai pabaigė Inga Bajalytė – Petkuvienė, kuri kalbėjo apie savo, kaip dislektikės, patirtį mokykloje ir pasiekimus gyvenime.

Džiaugiamės, kad pasidalinti savo patirtimi, kaip visų dalykų pamokose taikomos skaitymo ir rašymo strategijos, kas daroma gimnazijoje, kad gerėtų mokinių skaitymo pasiekimai ir raštingumas, buvome pakviestos ir mes – lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Renata Bučinskė ir pavaduotoja ugdymui Jolanta Jonaitienė.

Nuotraukos:
Jolanta Jonaitienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos