Kada prasideda mokymasis?

Kada prasideda mokymasis išvykus į Erasmus+ programos mobilumą? Turbūt jau tuomet, kai įlipi į lėktuvą Lietuvoje, o išlipi karštoje Italijoje, nes iš karto prasideda pažinimo ir naujų patyrimų procesas Italijoje. Profesionaliai sudėliota mobilumo programa žadėjo darbingą, profesinio ir asmeninio tobulėjimo programą. Nuo pat pirmųjų dienų prasidėjo susipažinimas su Italijos švietimo sistema, kurią išsamiai ir patraukliai pristatė dr. Simona Crisafulli. Nuolat lyginome Lietuvos švietimo sistemą su Italijos švietimo sistema, kalbėjome apie mokinių pasiekimus, įtraukųjį ugdymą, ankstyvąjį ugdymą, tėvų vaidmenį mokyklos gyvenime. Teorinės žinios labai padėjo stebint praktines veiklas Messinos miesto mokymo įstaigose.

Ypatingas dėmesys Italijoje yra skiriamas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Kiekvienas mokinys apgaubtas dėmesiu, nes pamokoje dirba ne vien mokytojas, bet ir vaikus mokymosi keliu lydintis specialusis pedagogas, mokinio asistentas integracijai, o tuo atveju, jeigu vaikas žemo funkcionalumo, dar ir asistentas sveikatai. Mokytojai, specialieji pedagogai koncentruojasi į individualius vaiko poreikius: šiltai ir dėmesingai bendrauja, geba pastebėti vaiko nesėkmes ir nukreipti jį tinkama linkme. Su mokiniu dirbanti komanda per mokslo metus susitinka bent 3 kartus pažangos aptarimui, individualaus plano parengimui ir koregavimui. SUP vaikų ugdymo praktika Italijoje pradėta įgyvendinti nuo 1971 m., 1974 m. uždarytos visos specialiosios mokyklos.

Gera buvo stebėti Italijos mokinius – smalsius, drąsius, komunikuojančius, Kiekvienas mokinys nuo pat pirmųjų ugdymo(si) dienų yra atsakingas už savo mokymąsi. Stebėjome stiprų italų mokytojų ir specialiųjų pedagogų kolegišką bendradarbiavimą ir sklandžią komunikaciją, profesionalią tarpdalykinę integraciją ugdyme. Siekdami ugdymo kokybės, mokytoja glaudžiai bendradarbiauja su ugdytinių tėvais. Italijos mokinys atsakingas už savo mokymąsi, tėvai – už savo vaiko ateitį, mokytojas – vedlys, padedantis mokiniui siekti savo tikslų. Kad vedlys sėkmingai vestų, jam reikalingas nuolatinis tobulėjimas, mokymasis, įvairių kompetencijų ugdymas. Puikus  lyderystės pavyzdys – 19° Istituto Comprensivo „Evemero da Messina“ direktorė Angela Mancuzo, kuri vadovauja mokyklai ir 18 mokyklos skyrių, bet savo užimtoje darbotvarkėje rado laiko ir mums. 

Mes savąsias, asmenines ir dalykines kompetencijas ugdėme ne tik stebėdamos kolegų mokytojų darbą, bendraudamos su jais, bet ir pažindamos Siciliją: fizinių galimybių išbandymas kopiant į Etnos ugnikalnį, pažinimo, komunikavimo kompetencijas ugdėme bendraudamos su vietiniais gyventojais neformalioje aplinkoje, reflektuodamos dienos pabaigoje, kultūrines – pažindamos Italijos kultūrą ir architektūrą. Nežinau, ar yra tokia „skanavimo“ kompetencija, bet ji taip pat buvo tinkamai ugdoma susipažįstant su šalimi per maistą, mokantis gaminti tikrą itališką picą.  

Grįžome susikrovusios žinių, patyrimų bagažą, kuriuo dalinsimės su kolegomis. Gaila, kad neįmanoma pasidalinti pamatytais vaizdais, patirtais skoniais ir išgyventomis emocijomis.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

Mobilumo dalyvės:

Jolanta Jonaitienė, Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Erasmus+ projekto vadovė partnerinėje institucijoje

Jolanta Stankaitienė, Raseinių Šaltinio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui,  Erasmus+ projekto vadovė partnerinėje institucijoje

Renata Ulvidienė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Erasmus+ projekto vadovė partnerinėje institucijoje

Asta Pagarauskaitė, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, Erasmus+ projekto koordinatorė


 

Nuotraukos:
Jolanta Jonaitienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas