Tiriamoji veikla yra neatsiejama šiuolaikinio ugdymo proceso dalis, leidžianti mokiniams gilinti tarpdalykines žinias ir ugdyti svarbiausias kompetencijas. Rugsėjo mėnesį 3a klasės mokiniai dalyvavo įdomioje ir prasmingoje STEAM veikloje, kurios metu gilinosi į elektros pasaulį.
Veikla vyko gimnazijos STEAM laboratorijoje, kurioje trečiokėlių laukė fizikos mokytoja Odeta Lukauskaitė. Užsiėmimas prasidėjo nuo mokinių žinių aktyvinimo – vaikai rašė, ką jau žino apie elektrą. Mokytoja papildė jų žinias, papasakodama apie elektros atsiradimo istoriją, jos panaudojimo būdus ir svarbą kasdienybėje. Pademonstravo keletą eksperimentų, juos pakomentavo ir paaiškino veikimo ypatumus.
Praktinėje dalyje mokiniai atliko keletą eksperimentų: stebėjo, kaip įsielektrina daiktai, tyrinėjo, kurios medžiagos yra laidininkai, o kurios – izoliatoriai. Vėliau, pasiskirstę į penkias grupes, atliko tiriamąjį darbą „Kodėl lemputė dega, ar elementų skaičius turi įtakos lemputės ryškumui?“. Mokiniai iškėlė probleminį klausimą, suformulavo hipotezę, keitė baterijų skaičių ir stebėjo lemputės šviesos intensyvumo pokyčius. Tyrimo rezultatai buvo fiksuojami, hipotezė patikrinta, o išvados – aiškiai suformuluotos.
Vėliau technologijų pamokoje ir neformalaus švietimo „Robotikos“ veiklose trečiokai kūrė atsinaujinančių ir neatsinaujinančių energijos šaltinių modelius. Diskusijų metu aptarė elektriko profesiją, jos svarbą ir reikalingumą šiuolaikinėje visuomenėje.
Projektas buvo praturtintas ir dalyvavimu „Žaliasis raštingumas“, kurio metu mokiniai klausė paskaitos „Rūšiuokime teisingai“, organizuotos pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos „Žaliasis taškas“. Užsiėmimo metu mokiniai pasikartojo atliekų rūšiavimo taisykles ir sužinojo naujų dalykų apie atsakingą vartojimą.
Džiugu matyti, kaip mokinių žinios prasiplečia per praktinę veiklą, o tiriamieji projektai tampa ne tik žinių šaltiniu, bet ir įkvėpimu tolesniam mokymuisi. STEAM veikla apie elektrą – puikus pavyzdys, kaip mokymasis gali būti įdomus, prasmingas ir įtraukiantis.
-
#TŪM#kulturinis#ugdymas ,,Tyrinėjimo menas“
- Paskelbta: 2025-10-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Startuoja programa „Tyrinėjimo menas: kultūrinis ugdymas 2025-2026“ . -
MEPALietuva. Netradicinė istorijos ir geografijos pamoka
- Paskelbta: 2025-10-01
- Kategorija: Projektinė veikla
MEPA programos veiklos dalis, kuri padėjo mokiniams suvokti europinę tapaty... -
#TŪM. Praktinės STEAM veiklos Šiauliuose
- Paskelbta: 2025-09-26
- Kategorija: Projektinė veikla
Šeštokai tapo jaunaisiais inžinieriais ir tyrėjais: nuo saulės energijos iki šir... -
#TŪM#STEAM Edukacijos Šiaulių STEAM centre
- Paskelbta: 2025-09-23
- Kategorija: Projektinė veikla
Šiandien abi penktos klasės dalyvavo edukacijose Šiaulių STEAM centre. -
#TŪM. Klausti, tyrinėti, veikti: JTK pajūryje
- Paskelbta: 2025-09-14
- Kategorija: Projektinė veikla
Jaunieji tyrėjai edukavosi Klaipėdoje. -
#MepaLietuva. Išvyka į Euroscolos renginį už MEPA veiklas
- Paskelbta: 2025-09-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Džiugi žinia iš Europos Parlamento biuro Lietuvoje. -
#TŪM #STEAM. Mokėmės Šiaulių STEAM centre
- Paskelbta: 2025-09-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Trečiokai programavo ir tyrinėjo Šiaulių STEAM centre. -
#TŪM. Atsinaujino Jaunųjų tyrėjų klubas!
- Paskelbta: 2025-09-09
- Kategorija: Projektinė veikla
Jaunųjų tyrėjų klubas pradeda naujus mokslo metus su entuziazmu ir iššūkiais. -
STEAM. Tyrinėjame medų
- Paskelbta: 2025-09-08
- Kategorija: Projektinė veikla
3a klasės mokiniai mokslo metus pradėjo tyrinėdami medų. -
Stovykla „Šaulio kelias – mūsų vertybių kelias“
- Paskelbta: 2025-07-15
- Kategorija: Projektinė veikla
Liepos 7–11 dienomis vyko stovykla „Šaulio kelias – mūsų vertybių kelias“. -
#TŪM Reflektavo Jaunųjų tyrėjų klubo nariai
- Paskelbta: 2025-06-18
- Kategorija: Projektinė veikla
JTK nariai aptarė įgyvendintų veiklų sėkmes ir iššūkius. -
#Mepa.Lietuva. Gimnazija – aktyvi MEPA programos dalyvė
- Paskelbta: 2025-06-16
- Kategorija: Projektinė veikla
Puiki proga pamatyti EP veiklą iš arti.