Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

#STEAM. STEAM projektas apie elektrą

Tiriamoji veikla yra neatsiejama šiuolaikinio ugdymo proceso dalis, leidžianti mokiniams gilinti tarpdalykines žinias ir ugdyti svarbiausias kompetencijas. Rugsėjo mėnesį 3a klasės mokiniai dalyvavo įdomioje ir prasmingoje STEAM veikloje, kurios metu gilinosi į elektros pasaulį.

Veikla vyko gimnazijos STEAM laboratorijoje, kurioje trečiokėlių laukė fizikos mokytoja Odeta Lukauskaitė. Užsiėmimas prasidėjo nuo mokinių žinių aktyvinimo – vaikai rašė, ką jau žino apie elektrą. Mokytoja papildė jų žinias, papasakodama apie elektros atsiradimo istoriją, jos panaudojimo būdus ir svarbą kasdienybėje. Pademonstravo keletą eksperimentų, juos pakomentavo ir paaiškino veikimo ypatumus.

Praktinėje dalyje mokiniai atliko keletą eksperimentų: stebėjo, kaip įsielektrina daiktai, tyrinėjo, kurios medžiagos yra laidininkai, o kurios – izoliatoriai. Vėliau, pasiskirstę į penkias grupes, atliko tiriamąjį darbą „Kodėl lemputė dega, ar elementų skaičius turi įtakos lemputės ryškumui?“. Mokiniai iškėlė probleminį klausimą, suformulavo hipotezę, keitė baterijų skaičių ir stebėjo lemputės šviesos intensyvumo pokyčius. Tyrimo rezultatai buvo fiksuojami, hipotezė patikrinta, o išvados – aiškiai suformuluotos.

Vėliau technologijų pamokoje ir neformalaus švietimo „Robotikos“ veiklose trečiokai kūrė atsinaujinančių ir neatsinaujinančių energijos šaltinių modelius. Diskusijų metu aptarė elektriko profesiją, jos svarbą ir reikalingumą šiuolaikinėje visuomenėje.

Projektas buvo praturtintas ir dalyvavimu  „Žaliasis raštingumas“, kurio metu mokiniai klausė paskaitos „Rūšiuokime teisingai“, organizuotos pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos „Žaliasis taškas“. Užsiėmimo metu mokiniai  pasikartojo atliekų rūšiavimo taisykles ir sužinojo naujų dalykų apie atsakingą vartojimą.

Džiugu matyti, kaip mokinių žinios prasiplečia per praktinę veiklą, o tiriamieji projektai tampa ne tik žinių šaltiniu, bet ir įkvėpimu tolesniam mokymuisi. STEAM veikla apie elektrą – puikus pavyzdys, kaip mokymasis gali būti įdomus, prasmingas ir įtraukiantis.

Nuotraukos:
Ingrida Račickienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas