Pasibaigė eTwinning projektas „STEM Explorers“

2023-2024 m. m. buvo vykdomas tarptautinis eTwinning projektas ,,STEM Explorers“. Šį  projektą inicijavo ir koordinavo idėjos sumanytoja Turkijos mokytoja bei Raseinių rajono Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos mokytoja su savo 1a klasės mokiniais. Projekto tikslas – susipažinti su bendraamžiais iš kitų šalių, ugdyti tarptautinio bendradarbiavimo ir tarpkultūrinio bendravimo įgūdžius, spręsti probleminius klausimus per STEAM, išmokti naudoti dirbtinį intelektą savo darbe.

Projekte buvo suplanuotos įdomios, naudingos ir įtraukiančios veiklos mokiniams ir truko nuo spalio iki gegužės mėnesio. „eTwinning“ platformoje prie projekto prisijungė 20 mokytojų iš 6 šalių – Lietuvos, Graikijos, Maltos, Rumunijos, Šiaurės Makedonijos ir  Turkijos.

Įdomu buvo susipažinti su projekto dalyviais. Mokytojai ir mokiniai pasakojo apie save, savo pomėgius, pristatė savo ugdymo įstaigą, gimtąjį miestą ir savo šalį, o, naudodami išmaniąsias programėles ir dirbtinio intelekto galimybes, susikūrę Avatarus ir visa tai pristatant projekto dalyviams.

Visi mokytojai kūrė projekto logotipą, o mokiniai sukūrę bendrą plakatą, kuris lydėjo viso projekto metu. Projekto dalyviai balsavo ir išrinko labiausiai patikusį bendrą projekto logotipą. Dalyvavome „EU Code Week“ savaitės veiklose.

Mokiniai atliko daug įvairių mokslinių tyrimų ir naudojosi dirbtiniu intelektu: gruodžio - sausio mėnesiais mokiniai vykdė STEM veiklą „Magneto trauka“, vasario ir kovo mėn. -  „Parašiutų varžytuvės“, balandžio ir gegužės mėn. - buvo organizuotas mišrus komandinis darbas suformuotos 9 komandos, įskaitant saulę ir 8 planetas. Kiekviena komanda, naudojami dirbtinio intelekto įrankius, sukūrė informaciją, vaizdinius, eilėraščius ir dainas apie dangaus kūną.

Neišdildomą įspūdį paliko virtualūs visų partnerių susitikimai, kurių metu ne tik susipažino, bet ir kartu atliko „Popierinio tilto iššūkį“. Kiekviena komanda eksperimentavo, kieno tiltas išlaikys didžiausią svorį.

    Projekto dalyviai atliko daug bendrų veiklų: sukūrė logotipų elektroninę knygą ir vieną bendrą projekto plakatą. Naujųjų metų šventei buvo ištraukti burtai ir kiekvienas partneris savo draugui siuntė sukurtus sveikinimo atvirukus/vaizdo įrašus. Mokiniai kūrė realius daiktus su magnetu. ChatGPT pagalba sukurto, o mokinių išmoktų ir nufilmuotų iš atskirų frazių sukurtas bendras eilėraštis saugaus interneto, o eTwinning dienos šventei iš atskirų raidžių sukurtas bendras plakatas. Taip pat sukurtos trys bendros Padlet lentos apie save, savo mokyklą, veiklas.

     Šiame STEAM mokymo procese mokiniai ugdėsi įvairiapusius gebėjimus, tokius kaip kritinio mąstymo, komunikacijos, bendradarbiavimo, dirbtinio intelekto panaudojimo ir pritaikomumo įgūdžius, kurie yra reikalingi sėkmingai veikti sparčiai besikeičiančiame pasaulio kontekste. Prasmingos veiklos padėjo susipažinti ir suprasti bendraamžius iš kitų šalių.

Nuotraukos:
Ingrida Račickienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos