#TŪM.STEAM. Bėgomis su STEAM, per STEAM, į STEAM!

Vasario mėnesį gimnazijoje savo veiklą pradėjo Jaunųjų tyrėjų klubas (JTK), kurio tikslas skatinti mokslinį smalsumą per STEAM dalykus.  JTK veikla – dalis gimnazijoje įgyvendinamos „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos. Klubo nariai jau lankėsi VDU STEAM didaktikos centre, kuriame susipažino su šiuolaikinėmis mokslo technologijomis, įgijo vertingų žinių apie biotechnologijas ir genetiką bei įgijo vertingų patirčių. Mokslų daktarė Asta Aleksandravičienė pristatė genetikos laboratoriją ir DNR modifikacijos procesus. Klubo nariai sužinojo apie DNR tyrimus, patys atliko eksperimentą, kuris suteikė praktinių žinių, leido susipažinti su naudojama įranga bei įrankiais. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti ir su kitomis centro laboratorijomis, kur mokslų daktaras Paulius Ruzgys, dalinosi savo biotechnologijos žiniomis, pristatydamas šios srities svarbą ir įžvalgas apie naujausius pasiekimus.

Viena iš STEAM krypčių yra lankymasis įmonėse, kuriose mokiniai turi realią galimybę pamatyti žinių ir įgūdžių pritaikymą praktikoje. JTK nariai lankėsi vienoje iš pažangiausių Lietuvoje įmonių, tai „Novameta“, kurioje stebėjo, kaip naudojamos pažangios technologijos – lazeriai ir robotai, kurie automatizuoja darbo vietas, užtikrina kokybišką produktų gamybą. Įmonėje gauta vertingų patarimų apie profesijas, ypač inžinerinį išsilavinimą,  pasirinkimus ir būsimus karjeros kelius.

JTK nariai mokėsi ir Kauno VII tvirtovės forte ir atliko tyrimą „Fotosintezė“, kurios metu susipažino su kvantinės fizikos, biochemijos ir fotoefekto reiškiniais.

Septintokai lankėsi Tauragės STEAM centre, kur dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose, kurie praplėtė jų supratimą apie tvarų vystymąsi, žaliosios energetikos bei fizikos principus.

Mokiniai ne tik lankėsi universitetuose, STEAM centruose, bet ir dalyvavo nuotoliniuose susitikimuose su STEAM sričių ekspertais. Pirmasis nuotolinis susitikimas vyko su Amsterdamo universiteto dirbtinio intelekto studijų magistrantu ir dirbtinio intelekto konsultantu. Paskaitos metu mokiniai sužinojo apie pažangias DI technologijų plėtros kryptis, jų taikymą praktinėse srityse, taip pat apie kylančius pavojus ir trūkumus, tokius kaip informacijos burbulai, nesugebėjimas prisitaikyti ir šališkumas algoritmuose. Dar viena nuotolinė pamoka, kurią vedė Energetikos ir technikos muziejaus muziejininkas. Mokiniai sužinojo apie energijos gamybos procesus bei atsakingą jos vartojimą, gilinosi į atsinaujinančių energijos šaltinių naudą aplinkai, pateikė netikėtų faktų apie pirmuosius automobilius bei pirmuosius atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimo būdus, formas.

 

Džiaugiamės galimybe gimnazistams mokytis ir netradicinėje gamtos mokslų pamokoje, nes gimnazijoje lankėsi „Mobilioji bioklasė“– UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ ir Vilniaus Universiteto projektas. Šios unikalios veiklos metu mokiniai mokėsi dirbti automatinėmis pipetėmis, tiksliai įpilti tyrimui cheminių medžiagų, stebėjo bakterijos DNR, specialia įranga atliko elektroforezės tyrimą.

Gimnazijos STEAM laboratorijoje mokiniams sistemingai vyksta integruotos pamokos. 8 klasėje vyko integruota fizikos ir technologijų pamoka tema „Elektros grandinių jungimas“. Pamokos tikslas buvo ištirti, kokių sąlygų reikia, kad elektros grandine tekėtų elektros srovė. Kita pamoka tema „Paukščių gamtinė atranka: biologiniai, matematiniai ir cheminiai aspektai“, kurios tikslas ištirti, kaip skirtingos paukščių snapo formos lemia jų gebėjimą rinkti maistą ir išgyventi gamtinės atrankos sąlygomis.

Pradinių klasių mokiniai taip pat eksperimentuoja ir atlieka įvairius tyrimus STEAM laboratorijoje. Pradinukai tyrinėjo medžiagas, mokėsi naudotis mikroskopais ir kita įranga. Atliko ir tiriamuosius darbus ir apskaičiavo „Degalų nuotėkį“ ir kt.   

STEAM metodika grįstos pamokos skatina mokinius aktyviai tyrinėti gamtos dėsnius, taikyti teorines žinias praktikoje bei plėsti supratimą apie gamtos pasaulio sąsajas su kitais mokslais. Integruotas pamokas suplanuoti padeda EditAI platforma. 

Gimnazija prisijungė ir prie inovatyvių STEAM mokytojų tinklo. Šios programos tikslas, tai galimybė tapti bendruomenės dalimi, kuri skatina tarpdisciplininį požiūrį, dalijimąsi gerosiomis praktikomis ir inovatyvių ugdymo metodų taikymą, bendradarbiavimą su skirtingų krypčių Lietuvos mokytojais.

Gimnazijos mokytojai taip pat gilino savo žinias apie STEAM su VDU mokslo daktaru Pauliumi Ruzgiu. Susitikimo metu lektorius pasidalino savo įžvalgomis, praktiniais pavyzdžiais  STEAM tema. Ši vertinga patirtis padės dar efektyviau taikyti šiuolaikinius ugdymo metodus ir motyvuoti mokinius siekti aukštesnių rezultatų!

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. 

#Tūkstantmečiomokykla

#TŪM

#NaujoskartosLietuva

 

 

Nuotraukos:
Jolanta Jonaitienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas