#STEAM pamoka „Vaivorykštė"

6a klasės mokiniai gamtamokslinio ugdymo pamokoje, kartu su mokytoja Virginija, mokėsi formuoti  vaivorykštę. Apšvietę stiklinę prizmę šviesos šaltiniu, jie išskleidė baltą spalvą į spektrą ir šviesos lūžio dėka stebėjo įvairiausias vaivorykštes -trumpas, ilgas, miniatiūrines, įstrižas skirtingose vietose - lange, ant suolų, ant klasės draugų, sienų ir lentynų. Šis stebėjimas suteikė pažinimo džiaugsmo, todėl, norėdami vaizdą užfiksuoti, mokiniai jį fotografavo, o nuotraukomis dalijosi klasėje, interaktyvioje lentoje Newline Cast programėlės pagalba. Nuotraukos išėjo nepakankamai ryškios, kadangi fotografuota per prizmę, tačiau pasidalijus jomis ekrane- sukėlė susidomėjimą. Taip pat mokiniai skaičiavo vaivorykštės spalvas ir piešė į savo užrašus, išlaikydami spalvų spektro nuoseklumą.  Galiausiai nustatė, kodėl jie mato visas spalvas ir kaip akių receptoriai siunčia signalus į galvos smegenis, o šios padeda suvokti vaizdą. Baigiantis pamokai,  mokiniai formulavo išvadas apie vaivorykštės susidarymą ir spalvų regėjimą.

Vyko spalvinga, džiaugsminga, informatyvi STEAM pamoka. STEAM žodis iš anglų kalbos kilęs akronimas (sutrumpinimas), reiškiantis penkias disciplinas Science – Gamtos mokslus, Technology – Technologijas, Engineering – Inžineriją, Arts – Menus ir Kūrybą, Math – Matematiką. Trumpas pamokos aprašymas tikėtina ištransliuos idėjų ir kitoms pamokoms.

Nuotraukos:
Otilija Strimilaitė, Kamilė Vaičaitytė

Nepamirškite padėkoti autoriui